• You're one step from joining Laser Cutting Forum – Fiber & CO2 Machines, DIY & Industrial Uses.
    Create a free account to post, follow threads, and never miss an update.  Sign up free →

Somewhat new to laser cutting/engraving.

olm911

New member
My Xtool S1 should be here this week. New to this but I think that since I have been 3D printing for a few years that should help lessen the learnin curve some.

Hey there! Welcome to the forum and big congrats on your new Xtool S1! Your experience with 3D printing is going to be a huge advantage, especially in grasping design software and workflow. Once you get everything up and running, feel free to show off your projects or ask for help if you hit any issues along the way. I’m excited to see what you’ll create. Welcome to the team!

ik ben al een jaar of 10 bezig op een lasercutter, ik maak voornamelijk 3d modellen die ik alvorens in een 3dcad systeem heb ontworpen. voor onze modelbouw vereniging "EMV" waar heus een diorama staat met verschelen dorpen aan een gesloten, worden gebouwen die in de jaren 10/50 vorige eeuw nagebouwd met de laser, waarna ze worden aangevuld met 3D printen.

Daarnaast help ik mensen als zij een probleem hebben met de laser, onderhoud en probleem oplossingen. Niet dat ik alles weet... soms kom je echte niet wat het diepere probleem is. Mogelijk dat dit forum mij hier bij kan helpen...

ik werk voornamelijk met rdworks op een ruida mainframe, hoewel ligtburn mijn ook niet vreemd is

Back